.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار تکان دهنده مصرف کراک دررشت

معاون فرهنگي و پيشگيري بهزيستي گيلان گفت: در حال حاضر بالغ بر 6 هزار نفر در گيلان تحت درمان اعتياد هستند و مصرف مواد مخدر از نوع كراك در رشت بالاي 60 درصد است.
به گزارش فارس از رشت، سعيد سادات منصوري امروز در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران از افزايش تعداد معتادين به مصرف انواع مواد مخدر خصوصاً كراك در مركز استان خبر داد و افزود: در سالهاي گذشته بيشترين گرايش به سمت ترياك بود كه در اين زمينه 70 درصد مراجعه كننده داشتيم اما امروزه تنوع مواد مخدر وارد بازار شده كه مهم‌ترين آنها كراك است و متأسفانه آمار مصرف كنندگان اين مواد مخدر در استان بويژه در رشت روبه افزايش است.
وي با بيان اين‌كه ترياك و هروئين بيشترين مصرف را در شهرستانها دارد اظهار داشت: در حال حاضر بالاي 60 درصد از مراجعه كنندگان به مراكز اين سازمان، معتادان كراك هستند كه درمان بسيار سختي را دارد و براي درمان اين گونه معتادان از متادين استفاده مي‌كنيم.
منصوري گفت: بر اثر وجود معتادان پرخطر آمار بيماري ايدز و هپاتيت در كشور روبه افزايش است.
سادات منصوري سم زدايي و درمان نگهدارنده را از برنامه‌هاي اساسي اين معاونت عنوان كرد و افزود: بيش از 80 درصد معتادين استان سم زدايي شدند.
وي در ادامه تصريح كرد: در سه ماهه امسال حدود 200 معتاد از خدمات مراكز بستري بهزيستي گيلان بهره مند شدند.
وي خاطر نشان كرد: گيلان بيش از 50 هزار معتاد دارد كه اگر كل بودجه تمام دستگاه‌هاي استان براي ساماندهي و درمان آنها در نظر گرفته شود باز هم پاسخگو نيست.
سادات منصوري با اشاره به تخصيص ميزان اعتبار گفت: امسال بيش از 350 ميليون تومان براي درمان معتادان از سوي اعتبارات جاري ستاد مبارزه با مواد مخدر و نيز اعتبار سازمان بهزيستي در نظر گرفته شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.